19 Aralık 2022

YAKLAŞAN BİR BAYRAM’IN HATIRLATTIKLARI

   


   Bir bayrama daha yaklaşmaktayız. Rabbim milletimiz ve memleketimiz hakkında hayırlara vesile kılsın.

   Hafızamda eski bayramlar canlandı. Karabük İli Bürnük Köyü Merkez Cami'inde kıldığımız Bayram Namazı ve bayramlaşma sonrası merhum Yakub ARMUTÇU yüksek bir yere çıkarak mahallelere göre bayramlaşma sırasını ilan ederdi. Şimdi bana tekrar Yakup ARMUTÇU ‘yu getirebilir misiniz?

    Bayram günleri ve sırası ilan edilirken Saka’nın İrfan, -“Bayram Kışla’da bu sene. Bayram Ecceler’de” diyerek Hasad Mevsimi nedeniyle bayramın yapılamayacağını ima ederdi. Şimdi bana bayram günleri ilan edilirken araya girip laf atan Saka’nın İrfan'ı bulabilir misiniz?

    Mahallelerle bayramlaşmak için gittiğimizde bayramcı almayan hane kalmasın diye hassas davranılırdı. Şimdi bana bayramlaşma esnasında boş kalmayan haneleri gösterebilir misiniz?

    Özellikle köyümüzün Kalafatlar Mahallesinde güreşler yapılırdı. Herkes harmanda güreşleri izlemek için yerlerini alırdı. Merhum Hüseyin KÖSE ile yine merhum Salih YAZICI abilerimizin güreşlerini izlerdik. Şimdi bana merhum güreşçi abilerimizi getirebilir misiniz?

    Öğle vakti Kayadibi Mahallesinde, ikindi vakti de Kalafatlar Mahallesinde bayramlaşma olurdu. Şimdi bana Kayadibi Mahallesine bayramlaşmak için çıkan komşularımızı gösterebilir misiniz?

    Bayram günleri sabah, öğle öncesi ve sonrası köyümüzden şehre dolmuş seferleri yapılırdı. Yolcuların çoğu ayakta giderlerdi. Şimdi bana köyden şehre, şehirden köye çalışan dolmuşları ve onların aziz yolcularını bulabilir misiniz?

    Deli Hasan lakabıyla tanınan merhum bakkal Mehmet ÖZEN Bayram Namazı sonrası Merkez Cami önünde şeker ve kolonya sergisi yaparak köylülerin ihtiyacını karşılardı. Şimdi bana bakkal Mehmet Efendiyi bulabilir misiniz?

    Cami önündeki şeker sergisinden aldığımız şekerlerin tadına bakarak yaya halde kendi mahallemize vardığımızda köylü çocukları, babalarını taa yolun başında karşılarlar, ellerini öptükleri büyüklerinden şeker ikramlarını alırlardı. Şimdi bana şeker toplamak için yolları arşınlayan çocukları bulabilir misiniz?

    Bulabilir iseniz ne mutlu size... 

 Tabi ki bulamayız. Her şey yaşanmışlıklarıyla hafızamızdaki derinliklerde saklı.

    Hepimize hayırlı bayramlar.



    Mehmet İNCİ

    Uzay Çağı Öyküleri

    30/07/2020

    Pendik. İstanbul







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder